luni, 1 septembrie 2014

Plaja Corbu

Drumul de întoarcere din Deltă s-a oprit la mare. Auzisem de plaja Corbu dar nu știam la ce să ne așteptăm. Știam că este mai sălbatică și mi-o imaginam micuță și izolată. Plaja se află în Nordul Năvodari-ului și noi am ajuns acolo prin Săcele și comuna Corbu, venind dinspre Babadag.

Drumul spre plajă este foarte îngust, nu pot trece două mașini în paralel, iar ultimii câțiva sute de metri sunt de drum desfundat.

De la distanță, plaja apare nesperat de mare, dar și de aglomerată. Coborând și ne parcăm chiar pe plajă și ne dăm seama căă nu este chiar așa înghesuială. Sunt câteva corturi campate dar nu am înțeles dacă ste un camping organizat sau nu.

Apa mării este caldă și învolburată, tocmai bună pentru o baie de sfârșit de vară.

duminică, 31 august 2014

Delta Dunarii

Dunavățul de Jos, la sfărșit de august, a fost ultima destinație din vacanța de vara 2014, o destinație cu foarte multe suprize frumoase.  Am stat la pensiunea Sharaiman, care ne-a surprins cu amabilitatea personalului și continuând cu curățenia și mâncarea bună.

A doua zi dimineața, la ora 9,  am plecat într-o excursie cu barca. Am ales să vedem lacurile Uzlina, Isac. Deși ne-am temut (mai ales eu) de soarele arzător, am avut parte de friiig, vântul sufla puternic în barca, mai ales pe canalele înguste și umbrite de vegetație.

Locul de îmbarcare din Dunavățul de Jos

Peisaje și păsări

Egretă ăn zbor

vineri, 22 august 2014

Corfu - o săptămână la Marea Ionică

Spre sfârșit de iulie, am plecat în vacanța la mare, în Corfu. Anul trecut am fost în Thassos, în alți ani am mai fost în Grecia, în Halkidiki și în zona Paralia. Acum ales Corfu, după ce am citit despre peisajele frumoase, numai bune de fotografiat și despre istoria vențiană a insulei dar și datorită prietenilor noștri care deja se aflau pe insulă de o săptămână. La ora 11 plecam din Igoumenitsa către Lefkhimi, un port sudic, ferry face doar 50 de minute până acolo. Mai există și varianta care merge in Corfu town, dar durata este de 90 de minute.

Am stat în stațiunea Dassia dar ne-am plimbat și am vizitat locuri și plaje extrem de interesante. Având în vedere că scriu la aproape o lună încerc să nu uit lucrurile minunate pe care le-am vazut in Corfu. Numele grecesc al insulei este Kerkira. Am încercat înainte de plecare să mă documentez iar sursele au fost în mare parte:

Văzusem topul atractților de pe tripadvisor și speram sa ajungem la Paleokastritsa, Kasiopi, Achileon si Corfu Town. Am și reușit, și în plus am vazut și alte locuri și plaje incredibil de frumoase.

Palatul reginei Sisi, Achileon a fost o destinatie, la care am fi putut renunta. Ne-au placut gradinile, vegetatia umbroasa si panorama marii.

Transalpina si Polovragi

Am ales un alt drum spre casă, am plecat de la Hotel Rusu, din Petroșani, unde am fost cazați, spre Obârșia Lotrului si apoi pe Transalpina, spre Rânca. Nu mai fusesem niciodată pe Transalpina și am profitat de ocazie să o vedem. E ceață, dar fotografiez totuși... înțeleg că acolo e cam tot timpul ceață si frig. E mijloc de august iar termomentrul mașinii ne arată 7 grade.

Întâlnim si o turmă de oi....
De sus se vede deja Rânca

Cobarâm spre Novaci și ne hotărâm să vedem si Cheile Jiețului. Știam că se poate intra cu mașina, dar alunecările de pietre de pe versant au blocat drumul si este permis doar accesului pietonilor. Parcăm lângă Mănăstirea Polovragi si plecăm să vedem Cheile si Peștera.

Parcurgem pe jos câteva sute metri pe Chei, chiar pe lângă versant, așa cum ne avertizează un afis de pe munte. La intrarea in peșteră, foarte multă lume așteaptă să o viziteze. Ghida revine după vizita cu un grup de turiști, ne încasează banii pe bilete și începem vizita. E  foarte simpatică, povestește despre vechii vraci daci care au transformat peștera într-un spital, loc de vindecare pentru răniți și bolnavi. Calitățile argilei care sterilizează apa din peșteră au transformat-o într-un loc de leac. Polovragi vine de la vraci, Novaci (Noii Vraci) de asemenea.. aflăm lucruri noi și ne bucurăm că am intrat să o vizităm. Drumul prin peșteră e relativ ușor, e lung cam de 500 de metri. Suntem foarte mulți vizitatori, datorită și zilei de duminică dar și zilelelor de Hram ale Mănăstirii. Ghida ne povestește și despre lilieci, spre bucuria copiilor. Știe foarte multe lucruri interesante...

Moartea, desenul de pe vremea Călugărului Pahomie (1500). mai multe despre călugăr și schitul lui am găsit aici: Călugărul Pahomie

Vizita în Peșteră a durat aproape o oră.

luni, 18 august 2014

Drumul spre Petrosani/Parang

Am plecat pe 15 august 2014, in week-endul prelungit de Sfanta Maria catre Parang. Mergem pentru prima data acolo cu promisiunea unei drumetii si speranta de vreme buna, cu toate ca prognozele nu au fost foarte optimiste.

In  scurta oprire la Targu Jiu am vazut Coloana Infinitului si ne-a bucurat parcul, in care se afla amplasata, curat si extrem de ingrijt.

Am plecat mai departe prin defileul Jiului, gandindu-ne la povestile din copilarie despre Bumbeste-Livezeni si Rasuna Valea. Drumul este in reparatie de cativa ani si se circula foarte greu, cu multe restrictii de circulatie (unele semaforizate, unele nu)

Era chiar Sfanta Maria si ne-am oprit la Manastirea Lainici.

Dupa Petrosani, la 11 km am ajuns la locatia noastra de cazare, asezata foarte aproape de statia telescaunului care duce care masivul Parang si punctul de plecare catre traseele montane.

O vedere de la fereastra camerei noastre: