vineri, 22 august 2014

Transalpina si Polovragi

Am ales un alt drum spre casă, am plecat de la Hotel Rusu, din Petroșani, unde am fost cazați, spre Obârșia Lotrului si apoi pe Transalpina, spre Rânca. Nu mai fusesem niciodată pe Transalpina și am profitat de ocazie să o vedem. E ceață, dar fotografiez totuși... înțeleg că acolo e cam tot timpul ceață si frig. E mijloc de august iar termomentrul mașinii ne arată 7 grade.







Întâlnim si o turmă de oi....
De sus se vede deja Rânca


Cobarâm spre Novaci și ne hotărâm să vedem si Cheile Jiețului. Știam că se poate intra cu mașina, dar alunecările de pietre de pe versant au blocat drumul si este permis doar accesului pietonilor. Parcăm lângă Mănăstirea Polovragi si plecăm să vedem Cheile si Peștera.



Parcurgem pe jos câteva sute metri pe Chei, chiar pe lângă versant, așa cum ne avertizează un afis de pe munte. La intrarea in peșteră, foarte multă lume așteaptă să o viziteze. Ghida revine după vizita cu un grup de turiști, ne încasează banii pe bilete și începem vizita. E  foarte simpatică, povestește despre vechii vraci daci care au transformat peștera într-un spital, loc de vindecare pentru răniți și bolnavi. Calitățile argilei care sterilizează apa din peșteră au transformat-o într-un loc de leac. Polovragi vine de la vraci, Novaci (Noii Vraci) de asemenea.. aflăm lucruri noi și ne bucurăm că am intrat să o vizităm. Drumul prin peșteră e relativ ușor, e lung cam de 500 de metri. Suntem foarte mulți vizitatori, datorită și zilei de duminică dar și zilelelor de Hram ale Mănăstirii. Ghida ne povestește și despre lilieci, spre bucuria copiilor. Știe foarte multe lucruri interesante...




Moartea, desenul de pe vremea Călugărului Pahomie (1500). mai multe despre călugăr și schitul lui am găsit aici: Călugărul Pahomie



Vizita în Peșteră a durat aproape o oră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu